Цифрова алхімія: у Звягелі розкрили секрети сучасного викладання математики
Засідання обласного методичного об’єднання викладачів математики закладів фахової передвищої освіти відбулося на нашій базі 3 квітня 2025. Захід зібрав фахівців з усієї області, створивши платформу для обміну педагогічним досвідом та інноваційними методиками навчання.
Засідання відкрила Ольга Юріївна Євдокимова, голова обласного методичного об’єднання, привітавши учасників та підкресливши важливість математичної освіти у підготовці фахівців різних галузей.
Наталія Мухаровська, заступник директора з гуманітарної освіти і виховання ЗМФК, зустріла гостей, увівши їх в медичний освітній простір від традицій до сучасних технологій, розповіла про діяльність коледжу, розкрила особливості розвитку медичної освіти в закладі та інтеграцію сучасних технологій в освітній процес, детально зупинилася на матеріально-технічній базі коледжу та високому рівні цифровізації освітнього процесу. Особливу увагу у своїй презентації зосередила на важливих напрямках діяльності закладу: активній міжнародній співпраці, партнерству із закладами вищої освіти та провідними медичними установами області та країни, а також багатогранній виховній роботі, що сприяє всебічному розвитку студентів.

Учасники засідання мали можливість ознайомитися з унікальними освітніми практиками коледжу, інноваційними методиками навчання та шляхами інтеграції математичних знань у професійно-орієнтовані дисципліни.
Ольга Лашевич, викладач математики, презентувала досвід викладання математики в медичному коледжі на прикладі розв’язання прикладних задач. У своєму виступі підкреслила, що головним викликом сучасного викладача є зацікавлення студента до вивчення предмету, адже «гарний студент – це вмотивований студент». Переконливо продемонструвала, що математика не є абстрактною наукою, відірваною від реальності, наголосила на важливості використання прикладних задач у викладанні, що перетворює математику з «сірої рутини» на справді цікавий та захопливий предмет. Представила низку конкретних прикладів застосування різних розділів математики в медичній практиці:
- використання функцій для візуалізації залежності розчинності твердих речовин від температури та аналізу фрагментів кардіограм;
- застосування похідної для розуміння швидкості зміни функцій у біологічних процесах;
- використання визначеного інтеграла для опису різноманітних біологічних процесів;
- розв’язання стереометричних задач на обчислення об’єму медичних інструментів, зокрема циліндричних біксів.
Особливий інтерес викликав «лайфхак» при вивченні стереометричних тіл – виготовлення студентами моделей фігур з паперу або інших підручних матеріалів за розгортками, що допомагає краще зрозуміти поняття площі поверхні та залучає до освітнього процесу не лише студентів, а іноді й батьків. Також зазначила, що залучення прикладних задач у курс математики сприяє не лише кращому засвоєнню матеріалу, а й ефективнішій підготовці майбутніх фахівців до професійної діяльності, розвитку аналітичного мислення, формуванню уважності та відповідальності, що особливо важливо в медичній практиці.
Виступ супроводжувався багатим ілюстративним матеріалом та практичними прикладами. Учасники засідання високо оцінили представлені методики та поповнили власну скарбницю педагогічного інструментарію цікавими матеріалами, досвідом адаптації математики до специфіки різних спеціальностей.


Олена Голяк, викладач математики нашого коледжу, представила власний досвід використання онлайн-інструментів та цифрових технологій для підвищення ефективності викладання математики. У своєму виступі підкреслила, що ми всі є свідками стрімкої цифрової трансформації освіти, особливо за останні кілька років, яка принесла з собою як виклики, так і нові можливості. Спочатку представила огляд різноманіття цифрових інструментів, доступних сьогодні для викладачів математики. Особливу увагу зосередила на інтегрованій освітній платформі Gynzy, яка поєднує функції інтерактивної дошки, презентаційного інструменту та платформи для створення різноманітних навчальних активностей. Вона детально розглянула її можливості:
- використання різноманітних фонів та шаблонів;
- інтеграцію медіаматеріалів (зображення, відео, аудіо);
- інструменти для роботи з геометричними фігурами та текстом;
- функцію “Живий урок” для співпраці зі студентами в реальному часі;
- спеціалізовані математичні інструменти;
- інтеграцію з GeoGebra.
Викладач підкреслила важливість візуалізації у викладанні математики, зазначивши, що візуалізація зменшує когнітивне навантаження на 40%, а інтерактивні моделі підвищують розуміння на 65%, навела цікаву статистику, яка показує, що лише 49% свого робочого часу викладач витрачає на безпосередню взаємодію з учнями, а решта часу йде на підготовку, оцінювання та адміністрування, що підкреслює важливість ефективних цифрових інструментів для оптимізації часу викладача. Представила створені нею розробки уроків на платформі Gynzy. Учасники методичного об’єднання мали унікальну можливість взяти участь у інтерактивній вікторині, щоб на власному досвіді зрозуміти, як працює платформа з точки зору студентів. Доповідачка безпосередньо через платформу продемонструвала різні можливості Gynzy, показавши, як використовувати інтерактивні інструменти в освітньому процесі.
Виступ Олени Голяк викликав жвавий інтерес аудиторії та численні запитання. Учасники засідання високо оцінили практичну цінність представлених цифрових інструментів та можливість їх застосування не лише у викладанні математики, а й в інших дисциплінах.

У підсумках засідання учасники відзначили актуальність та практичну цінність усіх представлених доповідей. Особливо цікавим для них виявився досвід впровадження прикладних задач у курс математики, що робить її більш доступною та релевантною для студентів різних спеціальностей, а також можливості освітньої платформи Gynzy, яку викладачі вирішили спробувати у своїй практиці.
Учасники засідання висловили вдячність керівництву та колективу Звягельського медичного фахового коледжу за теплий прийом та створення сприятливих умов для плідної професійної комунікації. А викладачі ЗМФК висловили вдячність за можливість поділитися досвідом, за активність та зацікавленість учасників засідання.