МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ»
2-3 квітня 2025 року відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми та перспективи розвитку природничої освітньої галузі», організована за ініціативи кафедри природничих дисциплін і методики навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі та зарубіжних університетів-партнерів: «Ion Creanga» State Pedagogical University of Chisinau (Republic of Moldova); Institute of Biology, Pomeranian University in Słupsk (Poland); «Dunărea de Jos» University of Galati (Romania).
Основною метою проведення міжнародного наукового зібрання було об’єднання вітчизняних і закордонних науковців, педагогів закладів вищої освіти й вчителів-практиків щодо обміну досвідом і досягненнями, обговорення і пошуку шляхів підвищення якості підготовки майбутніх фахівців природничої освітньої галузі в контексті розбудови «Нової української школи».
Науково-практична конференція передбачала такі напрями роботи:
- оптимізація процесу навчання біології, хімії, фізики в умовах модернізації середньої освіти;
- сучасні засоби, методи, форми та технології навчання у професійній підготовці фахівців природничої освітньої галузі;
- тенденції і перспективи освіти сталого розвитку: український та європейський виміри;
- дослідження у галузі природничих наук: історичний та прикладний аспекти.
Означений захід об’єднав 200 науково-педагогічних працівників, докторантів, аспірантів, здобувачів вищої освіти з вітчизняних закладів освіти та зарубіжжя.
Модератором конференції став доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри природничих дисциплін і методики навчання Юрій ШАПРАН.
На пленарному засіданні наукового зібрання провідні науковці з України та зарубіжжя продемонстрували актуальні доповіді, котрі узагальнюють результати досліджень із різних аспектів заявленої проблематики, зокрема Олена СОЛОДОВНИК – кандидат педагогічних наук, директор Звягельського медичного фахового коледжу, доповідала на тему: «Формування цифрового освітнього середовища в закладах освіти: управлінський аспект».
У процесі роботи конференції відбулося обговорення перспектив подальших наукових пошуків та обмін практичними ідеями природничої галузі.






Робота секцій конференції за визначеними напрямами проходила у форматі круглого столу із активним обговоренням заявлених проблем. Викладачі та здобувачі освіти коледжу долучилися до роботи конференції в секціях за темами:
- Формування екологічних знань у студентів медичного коледжу під час вивчення охорони праці з основами цивільного захисту (Олена ГОЛЯК);
- Сучасні тенденції цифрової трансформації системи охорони здоров’я України (Зоряна ПАНАСЮК);
- Використання цифрових технологій для збереження та зміцнення здоров’я здобувачів освіти (Ольга РОМАНЮК);
- Екологічне виховання студентів-медиків як важлива складова освітнього процесу (Ніна МОРОЗ);
- Використання сучасних симуляційних технологій при викладанні хірургії в умовах змішаного формату навчання (Сергій СОЛОДОВНИК);
- Європейські тенденції цифрової трансформації системи охорони здоров’я (Наталія ТЕРЕЩУК);
- Народні назви лікарських рослин в українській літературі (Галина КОТЮК);
- Перебування окупантів на території Рудого лісу: небезпека, наслідки, вплив на організм (Володимир АКЕНТЬЄВ);
- Наслідки впливу бойових дій на флору України (Дар’я ПАНАСЮК);
- Наслідки впливу бойових дій на фауну України (Ліана МАКСИМЧУК);
- Використання віртуальної реальності при викладанні дисципліни «Стоматологічні захворювання» (Олег ШЕВЧУК);
- Нетрадиційні форми та засоби фізичного виховання (Юлія САМЧЕНКО);
- Заморожені продукти: користь і шкода (Тамара ГОНЧАРУК, Ольга МЕЛЬНИЧУК, Марина ЛЯБОХА);
- Небезпечні павукоподібні Житомирщини (Тамара ГОНЧАРУК, Діана ПРИСЯЖНЮК);
- Загроза карантинних бур’янів для екосистем України (Валерія ГОРБАЧЕНКО);
- Детермінанти становлення викладача-початківця природничих дисциплін закладу фахової передвищої (Дарина МИХАЙЛИШИНА).
Після кожної доповіді учасники конференції дискутували і ділилися власними думками, спостереженнями, поглядами, переконаннями щодо означеної проблеми.
Валерія ГОРБАЧЕНКО,
завідувач навчально-методичної лабораторії