Семінар «Психологічний аналіз протиріч і конфліктів у педагогічний взаємодії, шляхи їх запобігання та вирішення»
Не сперечаються переважно з тими,
кого найбільше люблять,
і з тими, кого найменше поважають
М.Ебнер-Ешенбах, австралійська письменниця
16 листопада 2016 року для викладачів медичного коледжу Колесник Людмилою Анатолівною, проведено семінар на тему: «Психологічний аналіз протиріч і конфліктів у педагогічний взаємодії, шляхи їх запобігання та вирішення».
На семінарі було заслухано актуальну інформацію по даній темі, переглянуто фрагмент з фільму «Перед класом». Учасники семінару активно вступали в обговорення питань, аргументовано висловлювали свої думки та наводили приклади з власного досвіду щодо конфліктних ситуацій. Під час заходу панувала атмосфера відвертості та емоційного піднесення.
Взагалі, поняття «конфлікт» розуміється у дуже широкому плані і вживається в різних значеннях.
Конфлікт – це зіткнення протилежно спрямованих, несумісних одна з одною тенденцій, інтересів, думок, поглядів; серйозні розбіжності; гостра суперечка.
Зважаючи на те, що конфлікт явище соціальне, слід розуміти за яких умов він виникає.
Умовами виникнення конфлікту є:
1. Присутність одного, двох або більше людей.
2. Наявність протилежних поглядів, позицій, думок.
3. Зіткнення протилежних позицій,поглядів, думок.
Слід пам’ятати, що конфліктують не люди самі по собі, а їх мотиви, цілі, погляди.
У чому ж причини конфліктів між викладачами і студентами?
На думку викладачів це:
– нетактовність учасників навчального процесу;
– емоційна неврівноваженість студентів;
– не підготовленість студентів до занять;
– хамство з боку студентів;
– не дотримання студентами вимог статуту навчального закладу та виконання обов’язків.
У чому причини конфліктів між студентами і викладачами?
На думку студентів конфлікти виникають через:
– образи і навішування ярликів;
– нудно на заняттях;
– наказовий тон, який використовує викладач;
– не об’єктивне оцінювання знань;
– не бажання вникнути в проблеми студентів;
– гостра не тактовна реакція викладача на поведінку студента (обізвати);
– проблема загальної культури викладача;
– особливості характеру викладача.
Слід пам’ятати, коректне розв’язання конфліктних ситуацій – необхідний елемент діяльності викладача. Як би не розвивався конфлікт, завдання педагога перетворити протидію на взаємодію. Викладач має знати правила поведінки у конфліктній ситуації та використовувати їх у професійній діяльності.
Які ж правила поведінки у випадку конфліктної ситуації?
1. Адекватно сприймайте опонента, знизьте емоційне напруження, не відповідайте агресивністю на агресію.
2. Налагоджуйте діалог різними засобами.
3. При необхідності відступіть, зробіть короткий Тайм-аут.
4. Вступайте у взаємодію, коли напруга спала.
Уникнути конфлікту допоможе педагогіка партнерства, принципами якого є:
– толерантність;
– креативність;
– неординарність.
Народна мудрість говорить: «Розумний знає, як вийти з конфлікту
Мудрий знає, як у нього не потрапити»
Не сперечаються переважно з тими,
кого найбільше люблять,
і з тими, кого найменше поважають
М.Ебнер-Ешенбах, австралійська письменниця
16 листопада 2016 року для викладачів медичного коледжу Колесник Людмилою Анатолівною, проведено семінар на тему: «Психологічний аналіз протиріч і конфліктів у педагогічний взаємодії, шляхи їх запобігання та вирішення».
На семінарі було заслухано актуальну інформацію по даній темі, переглянуто фрагмент з фільму «Перед класом». Учасники семінару активно вступали в обговорення питань, аргументовано висловлювали свої думки та наводили приклади з власного досвіду щодо конфліктних ситуацій. Під час заходу панувала атмосфера відвертості та емоційного піднесення.
Взагалі, поняття «конфлікт» розуміється у дуже широкому плані і вживається в різних значеннях.
Конфлікт – це зіткнення протилежно спрямованих, несумісних одна з одною тенденцій, інтересів, думок, поглядів; серйозні розбіжності; гостра суперечка.
Зважаючи на те, що конфлікт явище соціальне, слід розуміти за яких умов він виникає.
Умовами виникнення конфлікту є:
1. Присутність одного, двох або більше людей.
2. Наявність протилежних поглядів, позицій, думок.
3. Зіткнення протилежних позицій,поглядів, думок.
Слід пам’ятати, що конфліктують не люди самі по собі, а їх мотиви, цілі, погляди.
У чому ж причини конфліктів між викладачами і студентами?
На думку викладачів це:
– нетактовність учасників навчального процесу;
– емоційна неврівноваженість студентів;
– не підготовленість студентів до занять;
– хамство з боку студентів;
– не дотримання студентами вимог статуту навчального закладу та виконання обов’язків.
У чому причини конфліктів між студентами і викладачами?
На думку студентів конфлікти виникають через:
– образи і навішування ярликів;
– нудно на заняттях;
– наказовий тон, який використовує викладач;
– не об’єктивне оцінювання знань;
– не бажання вникнути в проблеми студентів;
– гостра не тактовна реакція викладача на поведінку студента (обізвати);
– проблема загальної культури викладача;
– особливості характеру викладача.
Слід пам’ятати, коректне розв’язання конфліктних ситуацій – необхідний елемент діяльності викладача. Як би не розвивався конфлікт, завдання педагога перетворити протидію на взаємодію. Викладач має знати правила поведінки у конфліктній ситуації та використовувати їх у професійній діяльності.
Які ж правила поведінки у випадку конфліктної ситуації?
1. Адекватно сприймайте опонента, знизьте емоційне напруження, не відповідайте агресивністю на агресію.
2. Налагоджуйте діалог різними засобами.
3. При необхідності відступіть, зробіть короткий Тайм-аут.
4. Вступайте у взаємодію, коли напруга спала.
Уникнути конфлікту допоможе педагогіка партнерства, принципами якого є:
– толерантність;
– креативність;
– неординарність.
Народна мудрість говорить: «Розумний знає, як вийти з конфлікту
Мудрий знає, як у нього не потрапити»