Семінар «Інтеграція педагогічних і медичних підходів у формуванні здорового освітнього середовища»
23 грудня 2025 року у Звягельському медичному фаховому коледжі відбувся семінар на тему «Інтеграція педагогічних і медичних підходів у формуванні здорового освітнього середовища» для викладачів коледжу.
Здорове освітнє середовище — це комплекс умов, що забезпечують оптимальний фізичний, психологічний, соціальний і педагогічний розвиток студентів. Його формування неможливе без тісної співпраці викладачів і медичних працівників, оскільки тільки поєднання освітніх та медичних підходів створює умови для повноцінного розвитку та збереження здоров’я студентської молоді.
Педагогічні підходи спрямовані на організацію навчального процесу, виховання культури здоров’я та формування здорових звичок. Викладачі працюють над розвитком навичок саморегуляції, відповідального ставлення до власного здоров’я, створюють позитивний психологічний клімат у навчальних кабінетах, впроваджують фізкультурно-оздоровчі активності під час навчання. Важливою складовою є формування мотивації до здорового способу життя через інтерактивні заняття, проєкти з валеології та безпеки життєдіяльності.
Медичні підходи зосереджуються на безпосередньому моніторингу стану здоров’я студентів, профілактичних оглядах, вакцинації, своєчасному виявленні факторів ризику для здоров’я. Медичні працівники проводять санітарно-гігієнічні оцінки навчальних приміщень, рекомендації щодо харчування, фізичної активності, відпочинку. Їхня діяльність спрямована на забезпечення безпеки, профілактику захворювань та підтримку фізичного благополуччя студентів.
Інтеграція цих підходів дозволяє створити комплексну систему, де медичні дані та педагогічні процеси взаємодіють між собою. Це передбачає спільне планування заходів щодо зміцнення здоров’я, регулярний обмін інформацією між викладачами та медичними працівниками, розробку індивідуальних програм для дітей з особливими потребами.
Ефективна інтеграція забезпечує:
· підвищення рівня фізичного розвитку студентів;
· покращення психологічного клімату в колективі;
· формування ціннісного ставлення до здоров’я;
· зниження рівня захворюваності та травматизму;
· підвищення успішності та активності студентів.
Таким чином, тільки синергія педагогічних і медичних підходів створює повноцінне здорове освітнє середовище, де кожен учень має можливість розвиватися у безпечних, підтримуючих і сприятливих умовах.


Тетяна ПАЛАМАРЧУК, викладач-методист


