Методичні вказівки щодо перевірки письмових робіт та зошитів з української мови, іноземної мови та математики у КВНЗ «Новоград – Волинський медичний коледж»
Методичні рекомендації розроблені в допомогу викладачам української мови, іноземної мови та математики.
Ефективність навчання залежить від чіткої та гнучкої організації навчального процесу на занятті, від уміння викладача врахувати реальне засвоєння матеріалу кожним студентом, індивідуальні особливості студентів. Важливими складовими дидактики навчання є контроль та оцінювання знань, умінь та навичок студентів. Від їх організації залежить ефективність управління навчально-виховним процесом і якість підготовки фахівців.
Педагоги ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації оцінюють студентів, використовуючи різноманітні методи: тести, усні та письмові звіти, контрольні роботи, проміжні та підсумкові атестації тощо. Перевірка письмових робіт та ведення зошитів оцінюється від 1 до 12 балів щомісяця протягом семестру і вважається поточною оцінкою. Під час перевірки зошитів враховується наявність різних видів робіт, грамотність, охайність, уміння правильно оформити роботи.
1.1 Загальні вимоги до ведення зошитів
Правильне, грамотне і охайне виконання письмових завдань привчає до систематичної праці, формує повагу до неї, звичку до охайності та порядку. Усі записи в зошитах студенти повинні виконувати з дотриманням таких вимог:
- писати охайно, розбірливим почерком, синім чорнилом, тему можна вказувати зеленим або чорним чорнилом;
- зберігати поля із зовнішньої сторони;
- між домашньою та класною роботою пропускати 4 клітинки або два рядки, якщо зошит у лінійку;
- вказувати дату виконання роботи словами;
- позначати номер вправи, приклада, задачі;
- креслення виконувати олівцем (у випадку необхідності – із застосуванням лінійки та циркуля), а умовні позначення до них підписувати ручкою;
- дотримуватися абзаців, однакових інтервалів між словами, дописувати кожен рядок до кінця, орієнтуючись на правила переносу, не виходячи за межі рядка;
- якщо потрібно виправити помилку, студент має закреслити неправильно написану літеру чи цифру навкіс і замість неї зверху написати потрібну літеру чи цифру. Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення чи приклад у ході виконання роботи, то те, що підлягає зміні, слід охайно закреслити тонкою горизонтальною лінією і далі написати правильно, а не витирати гумкою, замальовувати коректором чи брати в дужки (дужки є пунктуаційним знаком);
- виправлення написаного, закреслення чи поновлення робити ручкою, а не олівцем.
1.2. Загальні вимоги до перевірки письмових робіт Усі записи, помітки й виправлення у студентських роботах слід виконувати ручкою з червоним чорнилом. Виявлені помилки (в тексті або обчисленнях) викладач підкреслює або закреслює скісною рискою і ставить помітку на полях.
1.3 Оформлення титульної сторінки зошита:
для робіт з української мови
студента(-ки)№ групи, відділення(назва)
КВНЗ «Новоград-Волинський медичний коледж»
прізвище ім’я по батькові (в родовому відмінку)
Бондаренка Олега Віталійовича
2. Вимоги до виконання і перевірки письмових робіт з української мови
2.1. Види письмових робіт
2.1. Основними видами письмових робіт студентів з української мови є:
- вправи;
- словникові диктанти;
- навчальні диктанти, твори й перекази;
- самостійні роботи;
- тестові завдання (як відкритої, так і закритої форми);
- складання таблиць, схем, написання конспектів, робота зі словниками та інші види робіт, передбачені чинними програмами.
2.2. Кількість контрольних робіт
2.2.1 Кількість тематичних контрольних робіт з української мови має відповідати кількості тем у робочій програмі.
2.2.2 Кількість контрольних робіт з усіх видів мовленнєвої діяльності повинна відповідати вимогам чинної програми.
2.3. Аналіз контрольних робіт Аналіз контрольних письмових творів і переказів, а також контрольних диктантів виконують у зошитах для контрольних робіт.
2.4. Кількість і призначення зошитів
2.4.1 Для виконання основних видів аудиторних і домашніх письмових робіт з української мови студенти повинні мати один робочий зошит (у ньому виконують роботи, зазначені в пункті 2.1.1).
2.4.2 Для контрольних робіт з української мови повинен бути один окремий зошит.
2.4.3 Для навчальних і контрольних видів письмових робіт використовують зошити в лінію (з позначеним полем).
2.4.6 Зошити для контрольних робіт мають зберігатися протягом навчального року.
2.5. Порядок перевірки письмових робіт
2.5.1 Зошити для навчальних аудиторних і домашніх робіт з української мови перевіряють двічі на місяць. Виявлені помилки позначають так:
- орфографічні, пунктуаційні та граматичні помилки на вивчені вже правила підкреслюють горизонтальною рискою й на полях у цьому ж рядку вказують тип помилки (І – орфографічна, v – пунктуаційна, г – грамматична);
- лексичні – л (неточність у слововживанні, тавтологія, росіянізми тощо), стилістичні – с (стильова невідповідність дібраних мовних засобів, одноманітність дібраних мовних засобів тощо);
- змістові помилки – з (логічні – втрата послідовності викладу, неправильний поділ тексту на абзаци;
- фактичні – неправильно вказано дату, власну назву, тощо – підкреслюють горизонтальною хвилястою лінією й на полях в цьому ж рядку вказують тип помилки (л – лексична, с – стилістична, з – змістова).
2.5.2 Оцінки за ведення зошитів з української мови виставляють один раз на місяць окремою колонкою в журналі без дати і враховують як поточну до найближчого тематичного оцінювання.
2.5.4 Виставляючи оцінку за ведення зошита з мови, слід ураховувати критерії:
- правильність підпису зошита;
- наявність різних видів робіт;
- грамотність (якість виконання робіт);
- охайність;
- уміння правильно оформляти роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).
2.6. Орфографічний режим
2.6.1 Записи в зошиті виконують кульковою ручкою з синім чорнилом чи його відтінками. Для підкреслення членів речення, позначення значущих частин слова, оформлення таблиць, схем тощо використовують простий олівець.
2.6.2 Між аудиторною та домашньою роботою пропускають два рядки (між видами робіт, що входять до складу аудиторної чи домашньої роботи, рядків не пропускають).
2.6.3. У робочих зошитах з української мови дату позначають словами, наприклад: Друге вересня, а на наступному рядку – вид роботи. Аналогічно робимо запис у зошитах для контрольних робіт з української мови, записуємо дату й тему, у межах якої виконується контрольна робота.
2.6.4 Після заголовків, назв видів робіт, підпису зошита крапку не ставлять.
3. Вимоги до виконання і перевірки письмових робіт з іноземних мов
3.1. Для виконання усіх видів навчальних робіт з іноземної мови рекомендовано мати один зошит. Для виконання тематичних підсумкових, контрольних робіт бажано завести окремі зошити. У зошитах перевіряються найбільш значимі роботи, але з таким розрахунком, щоб один раз на місяць перевірялись роботи всіх студентів.
3.2. Наявність словників перевіряється один раз на семестр. Викладач виправляє помилки і ставить підпис та дату перевірки.
3.3. Усі записи в зошитах студенти повинні проводити з урахуванням наступних вимог:
- писати охайно та розбірливо;
- записувати словами дату виконання роботи (число та місяць);
- номер вправи або вид роботи, що виконується;
- зошити та словники підписуються мовою, що вивчається.
3.4. Дата в зошитах з іноземних мов записується так, як це прийнято у країні, мова якої вивчається. Після дати необхідно вказати, де виконується робота.
3.5. Зошити з іноземної мови слід підписувати мовою, що вивчається. Оформлення титульної сторінки зошита:
Oleh Boiko
Group 132-sh
Novograd – Volynskiy
medical school
Gruppe 132
Peter Ivanov
Словники підписуються так:
3.6 Результати перевірки зошитів виставляються до журналу один раз на місяць у графу без дати і враховуються при виставленні тематичного оцінювання.
4. Вимоги до виконання і перевірки письмових робіт з математики
4.1 Ведення зошитів з математики студентами є обов’язковим. Для виконання основних видів аудиторних і домашніх письмових робіт студенти повинні мати один робочий зошит.
4.2 Оформлення титульної сторінки зошита:
для робіт ( для контрольних робіт) з математики
студента(- ки) № групи (назва відділення)
КВНЗ «Новоград-Волинський медичний коледж»
Прізвище, ім’я по батькові (в родовому відмінку)
4.3 Основними видами класних і домашніх письмових робіт з математики є:
- розв’язування задач і вправ, виконання типових завдань;
- складання аналітичних та узагальнюючих таблиць, схем, виконання проектів;
- самостійні та контрольні роботи.
4.4 Контрольні роботи з математики виконуються в окремих зошитах або на аркушах з друкованою основою.
4.5 Усі записи в зошитах студенти виконують з дотриманням таких вимог:
4.5.1 Записи в зошиті виконують кульковою ручкою з синім чорнилом чи його відтінками. Писати охайно, розбірливим почерком.
4.5.2 Зберігати поля з зовнішньої сторони.
4.5.3 Вказувати дату і порядковий номер заняття (дату на полях позначають трьома парами арабських цифр (03.11.11), а номер вказують в наступній стрічці (№5), вид роботи – на рядку робочої зони аркуша.
4.5.4 Позначати номер вправи, задачі.
4.5.5 Між останнім рядком даної письмової роботи та наступною роботою пропускати 4 клітинки.
4.5.6 Креслення виконуються олівцем (у випадку необхідності – із застосуванням лінійки, циркуля, кольорових олівців), а умовні позначення до них підписуються ручкою.
4.5.7 Неправильні написи: літера, число чи знак закреслювати скісною лінією, частину слова, слово, вираз – тонкою горизонтальною лінією; угорі над виправленням надписується необхідна літера, слово, вираз; не виділяти неправильні записи дужками. При виправленні не використовувати коректор.
4.6 Зошити, в яких виконуються навчальні аудиторні й домашні роботи, рекомендується перевіряти один раз на місяць у кожного студента. Викладач може також перевіряти та оцінювати письмову роботу або її частину (приклад, побудову графіка тощо). Викладачі не повинні обмежуватись лише власною перевіркою виконання студентських робіт, а мають практикувати самоперевірку, взаємоперевірку, формуючи тим самим у студентів потребу здійснювати самоконтроль.
4.7 Оцінка за ведення зошитів з математики виставляється до журналу в окрему колонку без дати на І курсі по завершенню вивчення теми, але не рідше ніж 1 раз на місяць, на ІІ курсі – 1 раз на тему. При цьому до уваги беруться наявність і правильність виконання аудиторних і домашніх робіт, охайність ведення зошитів.
4.8 Перевірка контрольних робіт викладачем здійснюється в термін до наступного заняття.
4.9 У роботах, що перевіряються, викладач позначає і виправляє допущені помилки, керуючись наступним:
- при перевірці зошитів і контрольних робіт з математики тільки підкреслює і виправляє допущену помилку;
- підкреслення і виправлення помилок здійснюється викладачем лише червоними чорнилами.
4.10 Допускаються виконання поточних самостійних робіт, математичних диктантів, тестових завдань на окремих аркушах; діагностичні контрольні роботи – на аркушах з друкованою основою.
4.11 Результати контрольних робіт обов’язково заносяться до журналу навчальних груп.
4.12 Зошити для контрольних робіт зберігаються протягом вивчення курсу математики.
5. Контроль за виконанням письмових робіт і перевіркою зошитів
5.1 Директор і заступник директора з навчальної роботи повинні:
- систематично здійснювати контроль за дотриманням вимог єдиного орфографічного режиму і перевіркою робочих та контрольних зошитів викладачами;
- відвідуючи навчальні заняття викладачів, вибірково перевіряти ведення зошитів студентами, якість перевірки викладачами;
- двічі на семестр перевіряти ведення зошитів студентами, якість перевірки викладачами, методи виправлення помилок, систему роботи над помилками, вмотивованість виставлення оцінок за ведення зошитів у журнали навчальних груп;
- за результатами перевірок видавати накази;
- систематично заслуховувати на засіданні методичної ради інформацію щодо виконання єдиних вимог до усного і писемного мовлення студентів, викладачів, співробітників.
6. Пам’ятка щодо вивчення стану ведення зошитів
- Наявність зошитів у всіх студентів групи.
- Якість підпису зошитів. Дотримання єдиних вимог.
- Обсяг роботи (зіставлення зробленого на занятті і вдома).
- Характер письмових робіт (репродуктивний, творчий).
- Рівень диференціації навчальної діяльності студентів.
- Рівень навчальних досягнень студентів (визначається в основному за зошитами для контрольних, лабораторних, практичних робіт).
- Якість виконання практичної частини навчальних програм.
- Систематичність та якість виконання домашніх самостійних завдань.
- Перевірка зошитів викладачами (періодичність перевірки відповідно до вимог МОН України, якість перевірки, характер оцінки письмових робіт, дотримання критеріїв оцінювання).
- Ефективність роботи над помилками (методи виправлення, наявність системи роботи над помилками).
- Культура ведення, каліграфія.
- Відповідність оцінок за письмові роботи в журналі оцінкам у зошитах.
7. Пам’ятка щодо перевірки та ведення зошитів
№ |
Зміст роботи |
|
1 |
Назва предмета |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Дотримання єдиного мовного режиму: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Зміст робіт, відповідність їх вимогам програми |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Обсяг і характер робіт: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Система письмових робіт (аудиторних і домашніх): |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Наявність диференційованого та індивідуального підходів |
|
7 |
Система роботи над помилками, грамотність |
|
8 |
Оцінювання письмових робіт, відповідність оцінок нормам |
|
9 |
Робота викладача з зошитами (система перевірки, якість перевірки, методи виправлення помилок, зразки та записи викладача) |
|
10 |
Дозування домашніх завдань, їх диференціація |
|
11 |
Висновки і пропозиції |
|