На часі профорієнтаційна робота серед молоді
Мотивація професійного вибору, відношення студента до навчального закладу, його професійна орієнтація і життєві плани в багатьох випадках залежать від інформації, яку він отримає на найбільш важливому етапі складного та суперечливого процесу професійного самовизначення.
Досвід роботи показує, що під час формування контингенту студентів
доцільно мати єдину програму цільового набору абітурієнтів, покликану створити необхідні передумови для цілковитого задоволення регіонів кадрами, необхідного профілю.
Протягом попередніх років в закладі проводиться моніторинг, постійне спостереження за якістю освіти, рівнем ефективності та результативності профорієнтаційної роботи з метою виявлення відповідності бажаному результату.
Багато завдань профорієнтаційного моніторингу ставить перед собою профорієнтаційна комісія навчального закладу. Зокрема, це вивчення рівня ефективності профорієнтаційної роботи, раціональності засобів, що практикуються в закладі, активізація діяльності педагогічного колективу в напрямі вивчення і впровадження інноваційних технологій, зокрема рейтингової системи для підвищення рівня знань, умінь та навичок, вироблення моделі іміджевих заходів в закладі та впровадження її в життя, тощо.
Згідно з встановленим графіком в останню суботу місяця в закладі проходить день відкритих дверей, який збирає чималу аудиторію абітурієнтів. Школярі мають змогу ознайомитись з матеріально-технічною базою закладу, познайомитись з директором, заступниками, з умовами вступу, побачити цікаві фрагменти відео та презентацій зі студентського життя коледжу.
Протягом року в закладі діє волонтерський центр «Абітурієнт», члени якого проводять профорієнтаційну роботу серед учнівської молоді міст та сіл Житомирської, Рівненської та Хмельницької областей, зокрема міста Коростень та району, міста Новограда-Волинського та району, міста Корець та району, Овруцького, Пулинського, Олевського, Ємільчинського, Малинського та Баранівського районів.
Важливо підкреслити той факт, що досить переконливо та результативно проводять роботу студенти за місцем проживання та свого попереднього навчання, презентуючи навчальний заклад, ненав’язливо та вміло доносячи позитивну інформацію про життя коледжу, про професію медичного працівника, викликаючи інтерес до навчання в медичному коледжі.
У закладі розроблено різноманітна іміджеві продукція: книги, блокноти, ручки, календарі, магніти, буклети про життя коледжу, що підкреслює престижність професії медичного працівника. Створено і систематизовано відеоматеріали, рекламні профорієнтаційні ролики, які презентуються під час зустрічі з абітурієнтами.
Досить результативною є інформаційно-просвітницька робота волонтерського центру «Милосердя» серед школярів, студентської молоді та населення міста, зокрема проведені з ініціативи студентів-медиків загальноміські заходи з нагоди Всесвітнього дня здоров’я, дня боротьби зі СНІДом, туберкульозом, Міжнародного дня медичної сестри, дня вишиванки. А також дебют першокурсника, «Здорова родина – міцна Україна», студентський фестиваль, «Студент року», «Міс коледжу».
Гордістю закладу є встановлений студентами та викладачами в кількості (701 особа) Національний Рекорд України «Вінок зі стрічками» з нагоди Всесвітнього дня вишиванки.
З метою зміцнення іміджу навчального закладу, високого рейтингу серед інших навчальних закладів міста волонтери коледжу ініціюють та проводять різноманітні благодійні акції, залучаючи до активної участі студентів інших навчальних закладів, батьків. Зокрема, благодійний конкурс краси «Я – українка! І я цим горджуся!», «Добро не має кордонів!», «Відкриймо серця для добра та любові»,»Від серця до серця» на підтримку воїнів-медиків АТО, онкохворих дітей, дітей з вадами зору, на обладнання для реанімації дитячої токсикології «Охматдиту».
Заклад щорічно бере активну участь в проведенні «Ярмарки професій», яка проходить під егідою обласної держадміністрації, міського та районного центрів зайнятості.
Вся інформація про роботу навчального закладу розміщується на сайті медичного коледжу.
Інформація про події та життя закладу систематично висвітлюється в місцевій та обласній пресі, а саме: в газетах «Звягель», «Лесин край», «Поліські новини», «Час Полісся», «Вісті Кореччини» (Рівненська обл.), «Народна трибуна» (Ємільчинський р-н.), «Древлянський край» (Коростенський р-н.), газета «Пульс» (м. Житомир). Цікаву і необхідну інформацію про проведені виховні заходи, тематичні відеосюжети транслюють місцевий телеканал «Мальта» та обласна телерадіокомпанія.
Гордістю закладу є Музей історії медицини Новограда-Волинського, який покликаний зберігати і передавати наступним поколінням інформацію про історію заснування й розвитку медичної галузі регіону та навчального закладу, зокрема. Суттєвим в профорієнтаційній роботі є проведення для школярів екскурсій до музею історії медицини, тренінги з надання першої долікарської допомоги в навчально-тренувальному центрі, знайомство з навчальним закладом.
Основну рекламу навчальному закладу створюють саме студенти. Інформація, що доноситься шкільній молоді набагато краще сприймається та запам’ятовується, створюється позитивний імідж закладу, формується професійна самосвідомість студентів та майбутніх абітурієнтів.
Н.О. Мороз, заступник директора з гуманітарної освіти та виховання